Ασφάλεια
Χρησιμοποιείται εδώ και πολλές δεκαετίες σε συσκευές με φιάλες υγραερίου και στους αναπτήρες και τουλάχιστον 30 χρόνια στα οχήματα . Ως καύσιμο το υγραέριο είναι πιο ασφαλές σε σχέση με τη βενζίνη (πόρισμα Ερευνητικού Ινστιτούτου Δανίας “ΤΝΟ”), διαθέτοντας τα κάτωθι χαρακτηριστικά:
- Διαχέεται άμεσα στον αέρα, και χρειάζεται διπλάσια θερμοκρασία για να αναφλεγεί.
- Έχει το χαμηλότερο εύρος ευφλεκτότητας από κάθε άλλο εναλλακτικό καύσιμο
- Οι διαρροές ανιχνεύονται πολύ εύκολα χάρη της πολύ χαρακτηριστικής μυρωδιάς του υγραερίου που προκύπτει από ένα ειδικό πρόσθετο ως μέτρο ασφάλειας.
- Το υγραέριο δεν είναι τοξικό ή δηλητηριώδες για τον άνθρωπο.
Οι δεξαμενές υγραερίου που επιλέγουμε και τοποθετούμε στα αυτοκίνητα είναι κατασκευασμένες από ειδικά κράματα άνθρακα και χάλυβα και είναι 20 φορές πιο ανθεκτικές από τα ρεζερβουάρ βενζίνης. Δοκιμάζονται σε υψηλές πιέσεις, είναι πιστοποιημένες με ISO και σύμφωνες με τα αυστηρότερα Ευρωπαϊκά standard ποιότητας 67R. Σε περίπτωση πρόσκρουσης δεν σπάνε, ούτε ανοίγουν, κρατώντας το υγραέριο ασφαλέστατα αποθηκευμένο.
Όλα τα συστήματα που τοποθετούμε φέρουν πολλαπλές βαλβίδες ασφαλείας με βάση τον Ευρωπαϊκό κανονισμό.
Η ροή υγραερίου διακόπτεται αν παρουσιαστεί βλάβη σε οποιοδήποτε τμήμα του συστήματος, ή όταν δε δουλεύει η μηχανή. Εάν το όχημα πιάσει φωτιά η πίεση της δεξαμενής ελέγχεται μέσω βαλβίδων εκτόνωσης, ώστε να αποτραπεί η καταστροφή - έκρηξη της.
Σε πιθανή διαρροή το αέριο διαχέεται στο περιβάλλον και δε συγκεντρώνεται στο γύρω χώρο όπως τα υγρά καύσιμα.